fredag, mars 16, 2007

Har lagat soffan igen

Har just lagat soffan igen. Mamma kom förbi på väg upp till Sunne och hade med sig borrmaskin och popnittång så att jag kunde fästa en av ribborna som hoppat loss igen. Andra gången den måste lagas nu. Ikea är billigt o bra, men kanske inte världsbäst kvalitet på de billigaste sofforna. Fast man kanske inte ska stå i dem. Popnittången var lite krånglig, fattade inte hur den funkade först. Pappa hjälpte mig sist och jag var inte hemma när han lagade den så såg inte hur tången funkade. Men efter lite telefonsupport (mest högjudda skratt faktiskt :P) så fixade vi det. Fast man behöver väl vara lite stark, det var ganska trögt att trycka ihop den.

Vill ni förresten veta vad jag gjorde förut? Det blev läsa bok, några sidor till. Sen fick jag besök och då blev det kaffe och sätta de fina blommorna i vatten. (Lila tulpaner och.. eh, nåt konstigt namn, små lila blommor i typ klasar?) Fina i alla fall, och våriga.

Inga kommentarer: