torsdag, mars 29, 2007

Tvätt och mysdag i solen

Det var dags att tvätta idag igen. Älskar att bo i ett studenhus med 0 i framförhållning bland de andra att boka tvättstuga. Finns alltid lediga tider kvar samma dag. :) Så har tvättat. Massor. Sen skiner solen här i Karlstad förstås, så jag har suttit uppe på takterassen och läst tidningar. Vilken fantastisk utsikt man har därifrån egentligen. Borde fota och visa er. Killarna som satt på taket borde ha sett ännu mer, jag märkte dem inte förrän de klättrade ner för stegen.

Grammatiken börjar fastna, men man kan ju aldrig vara helt säker. Så fort jag trodde jag förstått vad en "noun phrase" var fick jag en helt annan förklaring av Marie, men eftersom övningsproven har gått rätt bra borde jag klara mig på lördag.

Sen är det ju påsk nästa vecka! (Emil, sa du inte igår att det var först om två veckor? :P ) Har bara lektioner måndag och tisdag sen åker jag ut till stugan =)

Inga kommentarer: