onsdag, maj 30, 2007

Zoo-morgon

Kan knappt hålla mig för skratt. Sitter på ett internetcafé i Stockholm och utanför fönstret, precis framför min dator står en skolklass (kanske åk 5 eller 6) och tittar in i affären. Nu andas några på rutan och skriver med fingrarna i imman! haha :) Det känns som att man är på zoo. Fast på fel sida. Precis som när vi hade öppet hus i skolan på thig, med alla de där glasväggarna.

Ganska skönt att de inte ser skärmen förresten. Jag kan se vad de gör men de ser bara var jag sitter, inte vad min dator gör. Anledningen till att jag sitter här är förresten för att döda lite tid innan affärerna öppnar. Jag har faktiskt varit vaken ett tag, i morse var jag och kikade på Rix morgonzoo när de grillade på gården. Men det var svårt att hitta dit så han inte vara där så länge, skulle kunna försöka igen imorrn om jag ändå är vaken. (Yes! nu gick dem, läraren var visst här och köpte bullar) De grillar mellan halv åtta och nio den här veckan men det är en bit att gå. Om några timmar ska jag ta tunnelbanan och bussen till Tekniska museet, funderar på vad jag ska passa på att kika på mer när jag ändå är i det området.

Vandrarhemmet är riktigt mysigt förresten, och trevliga personer som också är där. Nate t ex hade haft en mardrömsresa hit och kom sent igår kväll, men han verkade rätt glad ändå. Nu är klockan över tio så nu ska jag kika runt i aff'ärerna.

BTW, började kanske i lite fel ände. Jag åkte till Stockholm igår, kommer hem på torsdag. Mini-semester. Mer info när jag kommer hem :)

Inga kommentarer: