måndag, augusti 13, 2007

Sista veckan

Sista veckan i Trollhättan för den här gången. Slutar på jobbet på fredag och åker till Karlstad i början på nästa vecka. Saknar sovmorgnarna... Bloggen är sommartorr märker jag. Ingen som vill spökskriva åt mig? ;) Nja, snart börjar skolan igen.. och jag är hemma med min egen dator. Då kan jag skriva mer. :)

Ikväll lyssnar jag på CD-bok vid datorn (finns nämligen ingen annan cd-spelare i huset eftersom den följde med päronen till stugan under semestern). The Broker - av John Grisham som läses av Dennis Boutsikaris. Uppläsaren är väldigt viktig när det är ljudböcker, det tycker i alla jag. Läser han/hon inte bra eller har en röst man inte orkar lyssna till länge blir boken sämre på nåt vis. Anledningen att jag lyssnar så intensivt just nu beror kanske till lika delar på att boken är spännande som att jag ska lämna tillbaka boken till biblioteket innan måndag. Har läst en massa också, men har kommit på att ljudböcker passar bra i bilen på långresor - åtminstone de som inte är så spännande att man glömmer av att hålla koll på vägen.

Inga kommentarer: