torsdag, februari 28, 2008

Trekant

Tre bra program på teve samtidigt ikväll, kl 21.00. Grey's anatomy-spinoffen på fyran Private Practice, Criminal Minds på femman och Vad blir det för mat med Per Moberg på tv4+. Planen är att zappa. För jag är inte tillräckligt noga med att se programmen att jag orkar rota fram ett tomt videoband och spela in. Gillar att kunna byta kanal när det ena programmet är lite långsamt, och hoppas på att det andra är mer spännande just då. Väldigt fånigt problem egentligen.

Imorrn är det överlämning av kassör-prylarna. Jag har blivit kassör och firmatecknare i Läsk, och imorrn får jag pärmarna och allt annat jag behöver. Förhoppninsvis lite tips om vad jag behöver göra också. Ska bli rätt kul faktiskt, får garanterat mer insyn i föreningen om jag sitter med i styrelsen.

Imorgon ska jag maila in min inledning till C-uppsatsen. Igen, eftersom vi som valde lingvistik redan har skrivit den. Men nu är det till språkfärdighetskursen, det enda som skiljer är vilket thesis-statement jag använder. Men eftersom den redan är gjord är det rätt lungt. Ska kolla igenom den en gång till bara, så att den är bra skriven.

Helgen blir annars fokuserad på "psychoanalytic critisism" och boken Housekeeping som är uppgiften till nästa veckas litteraturseminarium. Det känns som att jag har nytta av att jag läste psykologi på gymnasiet, i alla fall för just det här avsnittet i boken. Det känns som fredag idag förresten. Veckan blir så konstig när jag bara går i skolan på tisdagar.

Inga kommentarer: