onsdag, februari 20, 2008

Vad vore livet utan post-it?

Jag har post-it lappar överallt. På dörren(matlåda), på skrivbordet (lånekortsnummer, läxor, telefonnummer, m.m.), i böcker (anteckningar+keywords). Sen har jag förstås de där färgranna plast-postisarna. De använder jag överallt där jag inte ska skriva nåt, det är liksom bara en markering, typ bokmärke eller en pil mot nåt viktigt citat. Älskar post-its. De är så användbara :) Och när jag har gjort klart något tar jag bort lappen, så då ser man så lätt hur mycket det är kvar. Häftmassa är också bra, då kan jag sätta upp hela A4 på skrivbordet (jag har en jättebra kant typ 15 cm in på hyllan över skrivbordet. Där sätter jag allt. Vissa speciellt viktiga post-its sätter jag i övre kanten av bildskärmen. Då missar jag de aldrig. :)

Det här kanske inte känns som världens viktigaste ämne, men jag insåg hur många såna där små lappar jag använder (och är beroende av).

Inga kommentarer: