onsdag, juni 07, 2006

2 - Tältade utanför skolan inatt

Vi tältade utanför skolan i natt. Först grillning och fest på gräsplätten utanför skolan och sedan övernattning i 12-personers militärtält. 6 personer sov äöver men vi var tre gånger så många på kvällen innan. Jättekallt, jättemånga mygg men verkligen jättemysigt. Utanpå tältet hängde vi en skylt där det stod "studentbostäder" och signerade den med våra namn (lägger upp bild på detta så snart jag fått den av Ola). På morgonen gick jag upp först, vid 7, och gick in i skolan som då precis låstes upp... Bryggde kaffe och satte mig på ett liggunderlag utanför tältet och tittade på alla personer som gick förbi. Vissa bara åkte förbi med nån konstig min, andra sa något och en bil applåderade åt oss. Alla lärare skrattade när de såg oss.

Tältning är förövrigt en tradition bland studenterna på skolan och något jag verkligen hoppas att nästa årskurs för vidare. Man gör ju folk glada i alla fall, nästan ingen har gått förbi tältet utan ett leende på läpparna.

Ettorna hade dessutom sin show för oss idag och den var fantastiskt! (mycket, mycket bättre än vi hoppats på) Lärarna framförde två sånger, en specialskriven bara för oss :D Svenskaläraren Daniel har oanade talanger när det gäller gitarr och sång och filosofiläraren var sötast i sin svarta peruk. Dramaläraren framförde flera häftiga nummer, hon har en enorm röst och är sååå duktig (hon är musikalartist och numera även tevestjärna ((sedan 2005)) )

Lärarna är bäst! Ska på lärarmiddag ikväll och ser verkligen fram emot det.


Det får bli en snabblogg idag, nu måste jag vidare!

Inga kommentarer: