tisdag, november 14, 2006

Vad gör du när du är sjuk?

Jag vet inte vad man borde göra när man är sjuk. Men alla gör olika saker, och de flesta brukar bli friska.

När jag är förkyld, det är faktiskt första gången jag är det och samtidigt alldeles ensam i min lägenhet, så äter jag blåbärssoppa och laddar upp med ett gäng näsdukar vid sängen (eller datorn) och försöker sova bort det. Jo, jag bombarderar huvudet med Magnecyl också. Det känns som att man blir frisk då. Varför? Ingen aning.

När jag var liten, då var det nyponsoppa eller varm saft som gällde. (Uääh, blä!) Kommer aldrig kunna äta nyponsoppa utan att förknippa det med att jag mår dåligt. Gör jag samma sak mot mig själv med den där blåbärssoppan nu? Men det är ju så gott med något varmt som lenar när man har ont i halsen.

Kaffe är också bra, men man kan ju inte dricka hur mycket som helst ;)

Inga kommentarer: