torsdag, juli 05, 2007

Sommarsysselsättningar (22 bokstäver)

"Vad ska du göra för nåt kul i sommar då?" Varför vill vi göra fler speciella saker på sommaren, jämfört med andra årstider? I sommar ska jag jobba, men är faktiskt ledig ganska länge innan dess så jag har varit ute i stugan någon vecka och nu är jag i thn igen.

Här i thn händer alltid många saker på sommaren, Fallens Dagar är ett bra exempel då hela stan livas upp för en helg. Annars är utomhusbion riktigt bra!

Utomhusbio 2007
För fjärde sommaren i rad bjuder filmstaden Trollhättan på gratis utomhusbio på torsdagskvällarna. Det är bara att ta med picknickfilten, godiset och bege sig till Innovatumområdet. Här bjuds på utomhusbio i gröngräset vid 7 tillfällen i sommar.

Förra året var genomsnittet på antal besökare 700 personer så kom i tid om du vill ha en bra plats.

Årets bioprogram:

28 juni Farväl Falkenberg
5 juli Storm
12 juli När mörkret faller
19 juli Offside
26 juli Underbara älskade
2 augusti SÖK
9 augusti Linas kvällsbok



Jag tänker absolut försöka se de filmerna jag markerat med fetstil, även om jag jobbar fredagarna efteråt :/ Eller är det kanske bättre att hyra dem? Men jag tycker utomhusbion är häftig, förutsatt att det är bra väder förstås =)

Inga kommentarer: