måndag, oktober 22, 2007

500


Dagar sedan
Det är 500 dagar sedan jag tog studenten, den 9 juni 2006.


Wow, 500 dagar. Det känns inte så, jag är fortfarande beredd att gå och sätta mig i den svarta skinnfotöljen, dricka kaffe med Lovisa och vänta på att resten av klassen kommer med bussen kl 08.03. Sedan vill jag ha lektion med Gareth, Kathryn eller Lisa. Men det är något som hände för över 500 dagar sedan. Inte något jag nyss upplevt. Konstigt va?

Det känns som så nära, men det är över ett år sedan, snart två och snart, jättesnart blir jag vuxen. (men inte än)

1 kommentar:

Anonym sa...

Din Thigfili firar nya triumfer ser jag. ;) Ämnar du möjligtvis att aspirera på en lärartjänst där?

Vänta bara. Vuxendomen lämnar inga överlevande. En morgon kommer du att vakna kallsvettig och inse att du faktiskt håller din månadsbudget. Det händer även de tappraste bland oss.