söndag, januari 13, 2008

London

Hej!

Forsta natten i London. ALlt har funkat jattebra, det var inte ens ko for att hamta vaskorna ig[r. Jag f;rs;kte skriva o oist'llet f;r ; o s[, men det sitter liksom i fingrarna n'r man skriver p[ tangentbord. Ni fattar nog 'nd[. Idag ska jag ta mig in till "centrum", har f[tt en bra beskrivning p[ hur jag hittar till Trafalgar Square och sen d'rifr[n till en massa andra bra st'llen. Vi kanske f[r mer tid till att g[ runt i London under veckan, James skulle ge oss ett schema o s[ imorrn. Men idag 'r jag ledig och imorgon f;ljer jag med barnen i familjen till skolan.

Pappa, du kan v'l maila mig din telia adress s[ kan jag skicka mail direkt. Det var ju l'tt att f[ tag p[ dator.

Jag kanske inte har sagt det f;rresten, men vi har f[tt en veckas praktik i London. Jag och Lovisa. Det 'r mitt imellan B och C kursen i Engelskan, vilken fantastisk chans. Vi bor hos varsin familj under veckan och sedan 'r vi med p[ skolan och ser hur undervisningen g[r till.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att höra meilar dig på "tippz"
bosse .lindahl@telia.com
P

Anonym sa...

Alla hittar TILL Trafalgar Square. Problemet kan däremot vara att ta sig därifrån till en annan önskad plats. Speciellt om man använder fötterna och och inte tar tunnelmanan, har aldrig fått så många olika vägbeskrivningar som när jag skulle gå till en speciell bokhandel och hade Nelsons staty som startpunkt.
London är så stort och har så många smågator att inte ens londonborna hittar utan att ta tunnelbanan till hjälp.

Inser du föresten hur gärna jag som blivande lärare i svenska vill sätta mig med rödpenna och rätta ditt inlägg?:D
Kan inte vara enkelt att skriva på ett tangentbord som är uppbyggt efter hur vanliga bokstäverna är i det brittiska alfabetet?

Anonym sa...

Jag borde inte skriva inlägg när jag är trött märker jag.

Kan inte vara enkelt att skriva på ett tangentbord som är uppbyggt efter hur vanliga bokstäverna är i de brittiska orden?

Det var vad jag menade. Varje bokstav förekommer ju bara en gång i alfabetet.:)

Kattis sa...

allts[, britter har ocks[ qwerty-tangentbord. Det enda som skiljer sig ;r att @ ? _ - tecknen sitter p[ andra platser. Och s[ v[ra speciella bokst'ver f;rst[s. S[ egentligen stavar jag ju inte fel. I sverige sitter a, a, och o bredvid p och l, men h'r 'r det ;[' ist'llet. j'ttesv[rt att f;rklara utan tecken :P