onsdag, april 12, 2006

58 - Böcker luktar

Jag har börjat hitta tillbaka till min kärlek för böcker. Brukade läsa massor förut men sen kommer man in i perioder i skolan då man helt plötsligt läser en bok i svenska C (1984), en i franska 4 (Belphégor) och en i engelska C (Hitchhiker's guide to the galaxy) och då kan man inte direkt läsa en extra på fritiden som vanligt.

Men nu har jag tagit upp Dan Browns Da Vinci koden som jag lånat av en vän och det är en sån där bok man inte kan sluta läsa :D ..Vet inte varför jag väntade så länge med att läsa den, ville inte vara sådär mainstream (sa jag inte samma sak när jag började med bloggen...?) men så halkade jag dit och blev nyfiken i alla fall...

Och böcker luktar. Har ni tänkt på det? Varje bok har en speciell doft, sidorna tar upp luften i rummet där de förvaras och böcker man lånar doftar alltid annorlunda än ens egna. Nya böcker luktar tryckfärg och du kommer genast ihåg vad boken handlar om om den hade en speciell doft och du slår upp den på nytt efter något år. Eller? Är det bara jag? =)

Äh, nog tjatat om boklukter. Imorgon ska jag till Karlstad, har laddat mp3:n och hoppas på att kunna hitta på nåt kul att fördriva tiden med de 2 timmarna på tåget. Tåget går 07.56 (alltså inte 8:56 som jag sa förut) och jag är framme vid 10. :) Kan ge en fullständig (nej, antagligen inte) Karlstads-rapport på fredag då jag hoppas på att vara hemma, förutsatt att jag klev på rätt tåg. ;)

Inga kommentarer: