onsdag, oktober 04, 2006

Jag vill baka bullar

Det är kanelbullens dag idag. Hur många bullar har du ätit?

Jag har inte fått tag i nån än.. Antar att de är slut i alla affärer. Slår vad om att Micke åt en på tåget, det brukar alltid jag göra. Kanelbulle och kaffe för 15 kronor. Kaffet smakar tågkaffe, men det spelar ingen roll eftersom man ändå spiller ut det över hela tröjan när tåget skakar till. Bullen däremot, den smakar precis som köpta kanelbullar brukar och är riktigt god.

Fast det är ju nåt speciellt med hembakta. Problemet är att det blir så ofantligt många om man bakar efter det receptet jag har hemma... Och bullar är godast nyräddade, även om de är lätta att frysa. Fast jag bakar hemma hos mina föräldrar i så fall, så de infrysta bullpåsarna som fyller upp frysen borde bli deras problem :D

Inga kommentarer: