söndag, oktober 08, 2006

Nostalgidag

Skulle leta fram gamla foton från Prag (våren 2005) eftersom jag ska prata om det i skolan om några veckor, (för er som missat det praktiserar jag i åk sex i tre veckor nu), men snubblade över massa andra bilder också. Gick in på skoltidningens hemsida för att se på mitt resereportage som ligger uppe där och där fastnade jag också i ett fotoalbum från en av thigningsfesterna. Kul det där med nostalgi ibland.

Skulle vilja lägga upp några foton här, men eftersom nästan alla har andra personer med på bilden så bör man ju inte lägga ut dem på nätet utan medgivande från de som är med.. Men ni kan få en bild på den underbara utsikten från kullen vid Petrin Tower, Prag 2005.



Insåg nu att jag valt ut alldeles för många bilder att visa inför klassen. Men vad ska man välja? Theresienstadt är viktigt, och St Vitus Cathedral, Karl IV statyn och Jesusstatyn på Karlsbron. Men sen nåt resturangbesök som visar hur det såg ut (och ja, det fanns faktiskt ett utan ölglas på bilden) och några bilder på den märkliga marknaden på torget... Det blir lätt ett helt gäng foton.

(Ni som är intresserade kan ju maila om adressen till skoltidningen om ni vi kika in.. Men den är inte uppdaterad sedan sommaren 2005. :)

Inga kommentarer: