tisdag, december 19, 2006

Det var dags då...

Jag skrev i tisdags om att det var dags att städa skrivbordet. Det har jag väl gjort... Nästan. Ska vi se hur mycket som faktiskt förflyttades ifrån det? Markeringar i rött städades undan. Det i blått finns kvar på skrivbordsytan. :)

"Fruktansvärt men sant. Måste städa mitt skrivbord snart. Det där med jättelikt skrivbord var en jättehärlig idé men ni anar inte hur mycket man får plats med! Just nu är det täckt av kurslitteratur, lösa papper med recept, en tröja, några lösa CD-skivor, klistermärken med julmotiv till julkorten, min telefon, en väckarklocka, ett paket batterier (R6), en ängel i porslin, en lampa halvt dold av ett nyckelband, mobilladdaren, ett paket tofsar, en blomkruka med pennor och saxar, en plastficka, en ask blyertspenor, en tom låda till ett hålslag, en liten bit guldwellpapp, mm..... Dessutom finns förstås tangentbord, mus, skrivare och bildskärm. De två överhyllorna är inredda i ungefär samma stil.

Ska nog städa. Sen. ..."


Jag är alltså ganska dålig på att städa. Om ni inte visste det redan.

Men nu ser jag i alla fall skärmen.

---

Idag har vi varit på Värmlands Muséum. Inte så kul, har fortfarande inte försått varför vi skulle dit, gestaltningen hade väl kunnat gjorts var som helst?

Imorgon:
De två sista lektionerna innan jul. Svenska2 och Media. Hoppas de försvinner förbi fort. :)

Inga kommentarer: