måndag, februari 26, 2007

Lösenordskrångel på universitetet

Det tog bara ungefär en månad. Att få lösenordet att gälla i datasalen alltså. Vi har lösenord till biblioteket, men när engelskakursen började måste vi använda datalabbet ibland och då ska man kunna använda samma lösenord dit. Det har inte fungerat. Studerandeexpetitionen var de man skulle kontakta, men de hade precis fått ett nytt program och inte listat ut hur det funkar.. Idag var det verkligen akut att skaffa det här lösenordet eftersom vi skulle jobba i datasalen på eftermiddagen. Nu löste det sig i alla fall (jag kan snart det där programmet utantill) och jag är uppenbarligen inloggad. Hoppas bara det fortfarande funkar i biblioteket :P

Just nu känner jag mig för övrigt som en Teletubbie. Har jättelika hörlurar med tillhörande mikrofon på mig, datorerna är ljudlösa annars. Kanske ska jag passa på att göra pratövningar när jag ändå är ensam - men har upptäckt att de har massa kul franska-övnings-spel här. Kanske kul att öva lite franska i stället =)

Inga kommentarer: