söndag, februari 04, 2007

Melodifestivalen

Såg ni melodifestivalen igår? Ingen låt tyckte jag var speciellt bra. God morgon, med Uno och Irma var väl ganska okej. Nästa vecka däremot hoppas jag på bättre låtar.. The Ark borde ju få till en riktigt bra, eller?

Jag tänkte i alla fall tipsa om SVT.se. På Guldklipp kan man se några av de tidigare årens vinnare!


Kolla in de här:

2000 | Roger Pontare - När vindarna viskar mitt namn
Han har en imponerande röst. Kläderna är ju alltid speciella o kul att se...
1999 | Martin - (Du är så) Yeah Yeah Wow Wow
Alltså, bara för introt: "bapapabababa, bapapabababa, ahaaa, bapapabababa, bapapabababa, ahaa, bapapabababa..." Och visst var Martin tusen gånger bättre när man var 12 år och han var heeeelt fantastisk? Nu ser man igenom en enkel refräng, men visst var han söt. =)
1993 | Nick Borgen - We are all the winners
Den här låten har väl nästan alla sjungt med i. Men jag hade faktiskt aldrig sett framförandet, och kopplar den inte alls till melodifestivalen. Se den, men framförallt lyssna!

Inga kommentarer: