lördag, maj 20, 2006

20 - Certificat de Francais

Gjorde franska-diplomet igår. Första delen (läsa+grammatik) var enkel, sen gick nog hör-delen och skriv-delen rätt okej. Det som är svårt är att prata, och jag var tvungen att prata med en av examinatörerna eftersom vi var ojämt antal elever. Då måste man tänka på att "nia" den man pratar med, eftersom jag inte kände henne. Jobbigt och inte det man är van med. Skönt att få det gjort i alla fall, och att vara hemma från GBG igen. Det var jobbigt att behöva ta sig dit, men ändå väldigt schysst av skolan att låta oss göra språk-diplomen. :)

Arrgh, Hannah! (Hon avslöjade just slutet på säsong 3 i OC, som sänds här om ett halvår... :P Det vill jag ju inte veta nu! )

Har städat mitt rum inför studenten nu. Det hinner säkert bli stökigt igen, men det blir inte lika mycket att plocka ordning på då. Jag lär inte ha så mycket tid över den sista veckan .... ;)

Imorgon ska jag skriva klart svenska-rapporten och förhoppningsvis skriva det mesta på filosofin. Kul va? :P

Uppgifter kvar:
(x) Franska, NP steg 4
(x) Certificat de francais
( ) Spanska, prov steg 2
( ) Spanska, NP steg 3
( ) Svenska C, rapport om slussarna i THN
( ) Svenska C, guidad tur om slussarna i THN
(x) Litterär gestaltning, Novell
( ) Filosofi, fördjupning, Finns Gud?
(x) Internationella Relationer, grupparbete, Milleniemålen - Sydafrika

Inga kommentarer: